İLK VE TEK KADIN Freelance Adwords Uzmanı | SİBEL ÇELİKER

Neden Freelance Google Adwords Uzmanı ?

sayfamdan öncelikle bu işi neden freelancer olarak nasıl yaptığımı tıklayarak okuyabilirsiniz. Google Adwords Uzmanı olaraksektörünüzde ki anahtar kelimeleri öğrenerek sıfırdan adwords reklam hesabı kurar yada devam eden eski adwords hesabı optimizasyonlarınızı yaparım. Bu süreçte size hesabınızı nasıl kullanmanız gerektiğini öğretir ve kampanya stratejileri belirlerim. Piyasa da alışık olduğunuz  komisyon usulü iş yerine , anahtar teslim iş yaparım.

GOOGLE DA REKLAM VERMEYE NERDEN BAŞLANMALI ?

Google Adwords Uzmanı Ne İş Yapar ? sayfasında bir dijital pazarlama uzmanı neler yapar bahsetmiştim. Hedef kitlemde her grup insana hitap edebilmek için yalın bir dil kullanmaya özen göstericem. İlk başlangıç noktamız sektörünüz olmalı. Sektör ve rakipleriniz başka kurgular ile ilerleyebilir.  Detaylı rakip analizi,  adwords reklam kampanyanızı ve doğrudan cironuzu etkiler.

Anahtar Teslim İş İle Sektörünü Tanımak

Google Adwords ‘ün en temeli, anahtar kelimelerdir. Anahtar Kelime; Müşterilerinizin sizi bulmak için google ‘ a yazdıkları kelimedir. Bir anahtar kelimenin analizini yaptığımızda sektörünüzde ki rekabeti ve geri dönüşümleri buluruz. Bu kelimeler de reklam veren yada arama sonuçlarına çıkmış rakipleriniz, bize nasıl bir site tasarıma sahip olduklarını, kapasitelerini ,profesyonel oldukları alanları yada amatörlükleri hakkında olarak ip uçları verir.

İş Geliştirme Uzmanı olarak sizinle işe; sektörünüzü tanıyarak, stratejik planlar yaparak, pazarlama ve satış ağlarını, ekip ve ekipmanları, lokasyonları ,ürün veya hizmet tedarikleri ve sektörün işleyişini öğrenerek başlıyorum. Bunlar hakkında fizibilite hazırlıyorum. Tüm hesap ve şifre yöntemini sizin adınıza yapıyorum. Domain, host ve adwords hesaplarınızı adınıza açıyor ,şifreliyor veya transfer ediyorum. Anahtar teslim web site ve anahtar teslim adwords reklam hesabı fiyatları hakkında, paketler sayfasına göz atabilirsiniz.

Google Adwords Reklam Verme Fizibilite Örneğim


Önce Sizi Anlamaya Çalışıyorum…

Az önce de  bahsettiğim üzere sizinle bir söyleyişi yapıyoruz. İsteklerinizi ve ihtiyaçlarınızı belirlemek için önce sizi dinliyorum. Bazen bu sohbetler sırasında , işletmeniz için dijital pazarlama da hangi yol ve yöntemleri izlemeniz gerektiğini bilemediğiniz durumlar olabiliyor. Bu yüzden işiniz nedir ,aşamaları nelerdir ve işleyiş hakkında beni bilgilendiriyorsunuz.

  • İş Kapasiteniz nedir ?
  • Ciro Beklentiniz nedir ?
  • Masraf ve kâr oranınız ne olmalı ?
  • Bir web siteniz Var Mı ?
  • Varsa web siteniz Ads Reklamları için yeterli mi ?
  • Değilse, size nasıl bir  kurumsal web site yapabilirim.
  • Aslında E-ticaret sitesi kurmak mı gerekli ?
  • Reklamlar yerine asıl ihtiyacınız, Sizi Doğal Arama Sonuçlarında(SEO) çıkartmam mı ? gibi soruları eliyoruz.

Adwords günlük bütçe ne kadar Olmalı ?

Web ‘ te yer alma şeklinizi adwords olarak seçtiyseniz eğer , reklam bütçenizi siz belirliyorsunuz.  Adwords Bütçe Belirleme de ; önceden hazırladığım fizibilite ile  Google Ads arasındaki bağlantıyı kuruyoruz. Hazırladığım bütçe fizibilitesi,

  • Anahtar kelimelerin aranma hacimlerini
  • Anahtar kelimelerin tıklama başına maliyetlerini
  • Reklam zaman planlamasını
  • Reklam Konumuzu
  • Reklam modellerinizin ne olacağını kapsıyor.

Adwords Reklam Verme Ücretlerini Siz Belirlersiniz.

ADS HESAP UZMANIYLA KOMİSYON BAĞINIZ OLMAZ…


HEDEF VE KAMPANYALARINIZ İÇİN DOĞRU STRATEJİ

  • Bütçeniz şekillendikten sonra ;Google Reklam Modelleri belirliyoruz.
  • Arama Ağı Reklamları ,Görüntülü Reklam Ağı, Alışveriş Reklamları, Youtube Reklamları, Benim İşletmem Reklamları vb. reklam ağlarından şirketinize olan uygunlukları ölçüyoruz.

Amacınız , müşterilerin siteniz de doğrudan işlem yapması (ürünü sepete ekleme, form doldurma ve üyelik gibi işlemleriniz ise ), Web sitenize trafik çekmek istiyorsanız,(tıklanma ve arama), Amacınız marka bilinirliğini artırmaksa , Video reklamlar veya görüntülü reklamlar ile youtube reklamlarıysa ,veya yeniden pazarlama yöntemi ile  sitenize girip çıkan müşteriler ise size uygun bir yada birkaç yöntemi seçiyoruz.


Adwords Hesabı Oluşturdum Fakat Oluşturduğum Hesaba Ne Kadar Güvenebilirsiniz ?

Bunun anlamanın en pratik  yolu Optimizasyon puanı dır. Optimizasyon puanı ; Google Ads hesabınızın ne kadar verimli performansta göstermeye hazır olduğunu gösterir. Optimizasyon puanınıza %1 – %100 arasında bir değer verilir. Bu puanla, benim kurduğum ads hesabını check etmiş olursunuz.

Bir diğer verimliliği gösteren unsur ise Kalite Puanı ,

  • Gösterim, Tıklama  verileriyle ve bunların ortalamasından  oluşur. Ve Kalite Puanını ,Açılış sayfası Deneyimi , Beklenen Tıklama Oranı , Reklam Alaka Düzeyi belirler.(Kalite Puanı İp uçları nelerdir ?)

Reklam Veriyorum Peki Geri Dönüşüm Alacakmıyım ?

Yeni reklam verenler yada mevcut reklamında aksilik yaşayanlar için hedeflenen kampanya stratejisinin verimli olup olmadığını, web siteye eklenen dönüşüm kodu /kodları ile yorumluyorum. Kalite puanınız bu yorumu yapmam da ilk temel yöntemim. Yorumlamayı, Google Analytics,Google Search Console ,Google Data Studio, Telefon arama sayılarınız ,e-ticaret sipariş programları ve google ürünleri kullanarak her kanaldan veri analizi uzmanlığı yapıyorum.

Alakalı, yararlı ve özgün içerik sunun

Açılış sayfası Deneyimi olarak bahsettiğim etken ,   hemen çıkma oranı analizleri, reklama çıktığımız sayfa hakkında bize hesabınızı optimize yani iyileştirme hakkında bilgi verir. Reklamını yaptığımız sayfaya tıklayan ziyaretçinin  , ne kadar süre sayfada kaldığı, diğer sayfaları gezintileri , mouse ve tık hareketleri gibi ölçümleri analiz programlarından dökümantasyon alıyorum. Bu da  bize 2020-2021‘ de en iyi web site tasarımında yer almamız için olanak sağlıyor.

Açılış sayfanızın, reklam metniniz ve anahtar kelimenizle alakalı olduğundan emin olun.

Reklam metinlerinizin ve belirlediğiniz anahtar kelimelerin müşterilerin aradıkları anahtar kelimeler ile doğrudan alakalı olmasına ”ayrıca özen” gösteriyorum. 3 lü eşleme dediğim, Reklam Metni ,Anahtar Kelime ve Web sayfanızın uyumu size aksiyon aldıran en temel kuraldır. Bu  yüzden bir web siteniz var ve bu yüzden reklam veriyorsunuz. Web siteniz ve reklam paneliniz işlevsel olmalı ve aksiyon getirmeli.

Google AdWords Raporlama ve Analiz

Google adwords reklam kampanyası açıp, birkaç anahtar kelime ekleyip, reklam vermek herkesin bildiği gibi zor bir işi değil. Zaten Google bunun için binlerce eğitici video  oluşturmuş durumda. Fakat bu iş; teknik, finansal ve ticari bir iş dalı . Yani Sadece Adwords Hesap Uzmanı olmak bu konuda yeterli değil. Malesef ki bu konuya ” neden freelance ads uzmanı ” sayfamda da belirttiğim üzere yeterli önem verilmiyor. 2020-2021 yılında En iyi adwords reklam ajansları bile müşterileri ile butik bir ilişki içinde olamıyorlar. Öncelikle, kişileri dinlemek gerekiyor. Doğru Dinlemek ,Doğru Anlamak ve Doğru Tepki Vermek.( Davranış Dersleri )

Bu raporlamayı nasıl yaptığımı konu başlıkları ile gelecek güncellemem de eklemiş olacağım. Bunun anlamak şuanda SİBEL ÇELİKER KİMDİR ? sayfamı ziyaret edebilirsiniz.

ÇALIŞMA İÇERİĞİM ;

  • Rakip Analizi
  • Anahtar kelime analizi
  • Web sitenizin reklamlara uygunluğu
  • Web sitenizin müşterilere ve güncel trenlere uygunluğu
  • Gerekiyorsa sıfırdan kurulumu(wordpress) yada editlenmesi
  • İş akışınızı öğrenme
  • Buna göre iş kollarınızı ayrılıp kampanya oluşturma
  • Hedef kitleniz ve iş akışınıza göre reklam türü seçiminiz
  • Bol skalada reklam metni çalışmaları(arama ağında)
  • İlgi çekici, güncel ve ziyaretçi çekici banner çalışmaları (görüntülü)
  • Amacına uygun youtube reklamları
  • Full işlenmiş reklam uzantıları
  • Rekabet ile doğru orantılı olarak açık attırmada aktif olmanız
  • Yüksek kalite puanları ile maliyet düşürme
  • Yeniden pazarlama ve alışveriş reklamları
  • Bütçe kontrolü
  • Teklif stratejilerinde uygunluk
  • Aynı kalite puanına sahip rakiplerinizden ayrışıp bir üst konumu hedefleme
  • Geçersiz tıklama nedenleri ve google adwords tıklama botlarına %50 çözümler
  • Gösterim hacmi yüksek kelimeler ile tetikleme sağlama