Google Adwords Hesap Optimizasyonu

Google Adwords Optimizasyonu Nasıl Yapılır?

 Aslında bu sektörün dilinden konuşmak hiç hoşuma gitmiyor.Bana göre müşteriye yalın davranılmalı.Teknik terimler basit bir işi bazen çok büyük bir olaymış gibi gösteriyor.Bizim Türk halkı olarak İngilizce terimle sempatimizden dolayı  ve google beni daha iyi anlasın diye kullanmak zorundayım.Optimizasyon yani iyileştirme.Sağlıklı verileri kalıcı hale getirme.

Basit bir örnekle düşünelim;

Google Adwords hesabınız bir kafe.Kampanyanız bir masa,diğer alt segmentler ise siparişleriniz.Siz düzenli olarak bir kafeye gider,aynı masaya oturur ve birbirine yakın siparişler verirseniz kafe çalışanları sizi benimser.Siz oranın müdavimi olursunuz.Kahvaltı yapacaksınız ve kesinlikle gelmesini istediğiniz şekilde siz daha demeden garson sizi tanıdığı için doğru siparişi getirir.Ama siz geldiğiniz saati,günü,masayı değiştiriseniz,birgün gelip birgün gitmezseniz,yemek yerine cay siparişi verirseniz unutulmaya ve az ilgi görmeye başlarsınız ve masaya az para bırakan müşteri olursunuz.

Kampanyalarınızı Sürekli Durdurup Başlatmayın !

Google Adwords Kampanya Durdurma ve Başlatma sizin için dezavantajdır.Google nın sizin için elde ettiği veri yapısını bozarsınız.O Kampanyanın hangi saatte hangi günde daha çok tıklama ve etkileşim aldığını tam anlamıyla size söyleyecek olan veri tabanını bozarsınız.

Yeni Açılan Google Ads Kampanyalarında Sabırlı Olun!

Yeni oluşturulmuş kapmayanlar için mim.2 hafta durdurmadan aynı zamanda aynı bütçe ile yayınlanmaya devam edin.Para kaybettiğinizi yada para kazandığınızı düşünerek kurguyu bozmayın.2 hafta  boyunca elde ettiğiniz veriler ile 2 hafta sonunda elde ettiğiniz verilerin karşılaştırmasını yaparak doğru hamleler yapın.

 

Reklam Zaman Planlamasını Detaylandırın ve Oynamayın !

Hergün seçeneği ile saatleri sıklıkla değiştirmeyin.Zaman ve günlere bölün.Günleri de kendi içinde saatlere bölebilirsiniz.

Pazartesi Salı şu saatlerde, hafta sonları  ise sabah açılsın öğlen kapanıp ara versin ve tekrar devam etsin gibi plan oluşturun.Google Ads Reklam Zaman Planmasında günlere göre teklif attırması yada azaltması yapın

Teklif Stratejinizi Doğru Seçin !

Google Ads size farklı modüller sunar.Manuel tıklama yani anahtar kelimelerinin tamamına sadece sizin belirlediğiniz teklifin verilmesi gibi.Max.tıklama başı maliyet yani bir üst teklif belirleme yada anahtar kelimelerinizi üst konumda çıkarma yada otomatik olarak işi adwordse bırakma gibi.Bu kullanıcıların anlık reflexleri ile doğru orantılıdır.Hizmet sektöründe halk arasında kafaya oynamak ile tabir edilen ve faiş tbm ler de manuel tbm kullanırken, araştırmaya okunmaya yönelik sektörde ilk 4 konum sizin için uygun olabilir.Bu seçimin doğrudan Kalite puanınıza olumlu ve olumsuz etki getireceğini unutmayın

Doğru Anahtar Kelime Seçimi Ve Negatif Anahtar Kelimeler

Genel kelimelerden uzak durun ve fazla spesifik olmayın.Yani  bir ürün satıyorsanız o ürünün cinsi ile sade kelime yerine markalaştırma  yoluna gidin.Renk,semt,ölçü olarak detaylandırıldığı vakit arama hacmi düşük uyarısı alıyorsanız bu kullanıcıların bu kelimeler ile arama yapmadığını gösterir.Ancak ve ancak tetikleme alıp çok aranan hit kelime olduğunda gösterime girersiniz.

Negatif anahtar kelime ekleme yaparken saçma alakasız kelime öbekleri silin.Eşleme türlerine mutlaka dikkat edin  ve düşünün.Düşünün diyorum çünkü her ajansın yaptığı gibi bol bütçeyle tıklama elde edip sonra giden bütçe eşliğinde gelen alakasız kelimelere ‘’tamam bunlar negatif  ‘’ değip önleminizi sonradan almayın.Elde ettiğiniz verilerin sonucunda tabi ki tarama terimlerden kampanyanıza anahtar  kelime ekleyebilir yada negatife çekebilirsinz.

Reklam Metni  Ve Reklam Uzantılarını Genişletin !

Sürekli dile plesenk olmuş cümlelerden vazgeçin.İlgi uyandırın.Davetkar olun.Rahatsızlık vermeyecek türde sıcak ailevi,ciddiyetinizi koruyacak şekilde kurumsal olun.Reklam uzantısı kullanıp genişletişmiş metinde çalışın.

 

En önemlisi herşeyi düşünün sonra cesur olun.Adwords bir kumardır.Mantık ve bütçe üzerine kurulu bir kumardır.Hamlelerinizi mutlaka yapmadan önce düşünün.

Teklif Almak İçin: